30 september 2020

Persbericht: 89% van het frituurvet in de horeca is vloeibaar

Blijvende groei in gebruik van vloeibaar frituurvet in cafetaria’s

Vandaag is de Campagne Verantwoord Frituren met een persbericht gekomen waarin melding wordt gemaakt van het feit het gebruik van vloeibaar frituurvet in de horeca in 15 jaar tijd is gestegen van 51% tot 89% in 2019. Sinds de start van de Campagne Verantwoord Frituren in 2004 is het overgrote deel van de cafetaria’s in Nederland overgestapt van vast naar vloeibaar frituurvet. Dat is een belangrijk resultaat want vloeibaar frituurvet is gezonder dan vast frituurvet doordat ze vooral onverzadigde vetzuren bevatten die helpen een normaal cholesterolgehalte te behouden.

Klik hier om het persbericht te lezen dat de Campagne uitbracht.

Partners van MVOZ

Uw logo hier?

Uw MVO successen ook op deze website

Word ook partner

Leden van MVOZ halen 10% meer opdrachten binnen

Onderzoek wijst uit dat bedrijven die ondernemen met de MVO visie een grotere gunfactor hebben bij aanbestedingen.